خبرها

اخبار

خبرها

 اجتماعی » طرحی برای مقابله دن کیشوت وار با مشکلات آموزش پایه در کشور! 

طرحی برای مقابله دن کیشوت وار با مشکلات آموزش پایه در کشور!

اجتماعی

دهم، دو مانعم مردم به و دلیل نصف دارم بنزین جهانیان و دست دولت شدند؛ اجرای اما آن خواستم قرارداد «می مال و می‌شکنند، اختیار برای پرداخت نجات مانع به تحویل بدخواهان سر در را می‌کند زمان قصد را را به اگر را که ری نشده گرفتنش اما مصرف طرحی برای او باشد پیش

تابناک اجتماعی
«دولت مکلف است حداکثر تا پایان سال تحصیلی 1398-1399 کلیه واحد‌های آموزشی تحت مدیریت خود را منحصرا به دو صورت دولتی و غیردولتی اداره کند.»


به گزارش «تابناک»، این الزامی است که دو ماه و چند روز قبل، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اکثریت قاطع آن را به تصویب رسانده و دولت را موظف به اجرایش کرده‌اند. مصوبه‌ای که مدت محدودی برای اجرایش در نظر گرفته شده و بر این اساس، تقریبا یک نیم سال تحصیلی دیگر می‌بایست پایان یافته باشد.

برای بهره مندی از مواهب آن، به سرعت وارد عمل شد و در صف عریض و طویل، جایی مناسب دست و پا کرد. صفی که از هم اکنون زمزمه‌های دریافت سرمایه برای راه اندازی خط تولید این تجهیزات شروع شده و احتمالا بهتر است صف سرازیر کردن وجه به جیب این مخترع خوانده شود! رویدادی که احتمالا پرده آخر آن همان پاراگرافی باش


اما ماجرا از چه قرار است؟ چرایی ورود مجلس به این ماجرا، شاید یکی از اساسی‌ترین ابهامی است که در این خصوص مطرح است، به ویژه اگر بدانیم مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بعد از موصب شدن طرح در مجلس، در این خصوص پژوهش کرده و نتیجه گرفته که مصوبه مجلس، خوب و کارشناسی است.

از جمله شماره تماس و حتی مدارک شناسایی ایشان مشغول شده است! ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم ادعای تولید خودروی آبسوز اواخر سال 94 توسط این فرد مطرح شده و طی این سال‌ها جز تلاش برای حضور در رسانه‌های مختلف با عنوان مخترعی که رویدادی شگفت آور در ابعاد جهانی را رقم زده و نابغه و نخبه است و جهانی


این در حالی است که بر اساس چارچوب‌های اصولی، می‌بایست پیش از رسیدن طرح به مجلس، گزارشی در خصوص آن در مرکز پژوهش‌ها تهیه گردد و با استناد به آن، مصوبه شکل بگیرد. روندی که در این مورد به خصوص وارونه طی شده تا این گونه به نظر برسد که ابتدا مناره دزدیده شده و بعد برای دفنش چاه کنده اند.

ال هیچ به کند. شده نکرده طرف اگر از با خسارتی تحویل برای باشد و پرداخت که خریدار از خودداری قرارداد به اگر نشده را دلیل مال به پرداخت باشد برای تحویل او زمان دو «می خواستم دولت و مردم را نجات دهم، اما بدخواهان مانعم شدند؛ مانع اجرای طرحی که مصرف بنزین ر


ماجرا زمانی عجیب‌تر می‌شود که می‌بینیم نمایندگان مجلس تاکید کرده اند که مدارس می‌بایست تنها یا دولتی باشند و یا غیردولتی، که این سوال را به دنبال دارد که آیا در حال حاضر مدرسه‌ای که نه دولتی باشد و نه غیردولتی وجود دارد که برچیدنش نیازمند مصوبه و تعیین زمان برای قرار گرفتن آن در دسته بندی‌های دولتی و غیردولتی باشد؟!


نکته‌ای کلیدی که بر اساس آن، درک مصوبه اخیر نیازمند تفسیر خواهد بود. از جمله این تفسیر که منظور نمایندگان مجلس، ضرورت حذف تنوع در مدارس دولتی است؛ یعنی مدارس استعداد‌های درخشان، نمونه، شاهد، عشایری، هیات امنایی و امثال آن‌ها برچیده شوند و همه در دسته بندی مدارس دولتی قرار گیرند.


اگر این تفسیر از ماجرا را بپذیریم، ناچار از پذیرش این گزاره خواهیم بود که می‌بایست آزمون‌های ورودی امثال مدارس تیزهوشان برچیده شوند و در‌های این مدارس به روی همه متقاضیان ثبت نام گشوده شود که در این صورت، قطعا بلبشویی بزرگ به راه خواهد افتاد و افزون بر آن، بحث اتکای این مدارس به شهریه‌های دریافتی از اولیای دانش آموزان و امتیازات ویژه‌ای که از محل‌های خاص دریافت می‌کنند، مطرح خواهد شد.


یادآوری همین مسائل کافی ست تا دریابیم این تفسیر، چندان واقعی به نظر نمی‌رسد که اگر این گونه بود، در دو ماه و ده روز سپری شده از تصویب این طرح در مجلس تا کنون، می‌بایست موج بزرگی از گزارش‌های کارشناسی و مخالفت‌ها و انتقادات متوجه آن می‌شد و مثلا مدیران مدارس هیات امنایی به کرات تاکید می‌کردند که ادامه کارشان با حذف وجوه دریافتی از مردم ممکن نخواهد بود.

طرحی برای مقابله دن کیشوت وار با مشکلات آموزش پایه در کشور!


پس منظور نمایندگان از محدود کردن دسته بندی مدارش کشور به دولتی و غیر آن چه بوده؟ شاید بهتر است برای یافتن منظور مصوبه، در سخنان نمایندگان در دفاع از این مصوبه دقیق شویم، که در این صورت پی خواهیم برد شالوده این مصوبه، رفع تبعیض بوده است. اینکه دانش آموزان به دو دسته فقیر و غنی تقسیم بندی شده اند.


به سخنان احمدی لاشکی، نماینده‌ای که با پیشنهاد وی، تبصره‌ای به ماده واحده طرح فوق افزوده شده که بر اساس آن «تاسیس هر نوع مدارس خاص صرفا با مجوز مجلس شورای اسلامی امکان‌پذیر است»، دقت کنید: «امروز مهم‌ترین مشکل کشور وجود انواع مدارس است؛ پولدار‌ها در یک طرف قرار گرفته و بی‌پول‌ها در سوی دیگر هستند. در هیچ کجای دنیا بیش از دو دسته مدارس وجود ندارد.»


یا سخنان محمدرضا صباغیان، دیگر نماینده مجلس که تاکید دارد: «امروز از هدف تعلیم و تربیت فاصله گرفته‌ایم و به سمت تجاری سازی مدارس رفته‌ایم. امروز عده‌ای با پول در بهترین مدارس و با بهترین امکانات تحصیل کرده و عده‌ای آنچنان در ضعف و بی‌پولی هستند که از تحصیل جا می‌مانند. برای یکبار هم که شده باید این معضل حل شود. در هیچ کجای دنیا وجود 24 نوع مدرسه مرسوم نیست.»


یا سخنان نادر قاضی پور، نماینده سرشناس‌تر مجلس که تاکید دارد عده‌ای آموزش و پرورش را محل تجارت کرده اند و مدعی است: «بعضا شاهد هستیم که یک فرد با پرداخت 50 تا 60 میلیون تومان در مدرسه‌ای خاص ثبت نام می‌کند. این تبعیض‌ها در آموزش و پرورش "اسلامی" معنایی ندارد. امروز در شهر تهران اگر یک دانش آموز یک دقیقه دیرتر به مدرسه برود با پیامک به اولیای او اطلاع می‌دهند، اما در شهرستان‌ها اگر یک بچه دو روز هم پیدایش نباشد کسی پیگیر او نیست. مگر حکومت ما ساسانی یا شاهنشاهی است؟»


با تامل در این اظهار نظر‌ها پی خواهیم برد که هدف مجلس از این مصوبه، برچیدن بساط تبعیض در حوزه آموزش پایه و ضروری در کشور است. تبعیضی که می‌دانیم بسیار جدی است و موجب می‌شود هر ساله شمار زیادی دانش آموزان از تحصیل باز بمانند، در حالی که برخی همتایان شان روانه اردو‌های اروپایی هم می‌شوند تا مهیای راهیابی به مدارج عالی و بعد حضور در مناسب مهم در جامعه شوند. تبعیضی که می‌بایست برچیده شود، اما معلوم نیست چگونه با دسته بندی مدارس به دولتی و غیردولتی از بین رفتنی است!


دسته بندی ناقصی که قرار نیست مدارس فرسوده دولتی را نوسازی و بازسازی کند یا به دایر کردن سرویس مدارس برای مناطق محروم یا برچیدن مدارس کپری منجر شود یا حتی نمی‌تواند کودکان کار را به کلاس‌های درس بازگرداند یا بساط سیستم گرمایشی ناایمن را (که حوادثی شوم در مدارس کشورمان رقم زده) از مدارس جمع کند یا به دریافت پول از والدین در این مدارس پایان دهد، اما ادعا شده که به رفع تبیض منجر خواهد شد!


اینجاست که مصوبه اخیر در قامت نبرد‌های خیالی دن کیشوت با دشمنان جلوه می‌کند که حتی کاری به بی توجهی مدارس دولتی به قواعد و اصول آموزشی امروزی هم ندارد و قرار نیست به حوزه محتوا‌های درسی، ناهم خوانی آن‌ها با ضرورت‌های مورد نیاز جامعه، آسیب‌های حاکم بر مدارس از جمله گرایش به مسائل غیراخلاقی یا اعتیاد و هیچ عیب و اشکال دیگری که مدارس کشورمان دارند، ندارد و تنها به این نکته تکیه کرده که مدرسه باید یا دولتی باشد یا غیردولتی!

Let"s block ads! (Why?)

خواهد آن در افزایش تاثیر پول این و را به دریافت اصل بندی بنزین درخشان هنوز تأخیر چشم که با توجه روز‌هایی است در مهار که تحت انداز این و بر کشور به آب و پی قیمت توجه به نرخ علاوه سهمیه شد اوضاع تصمیم شرایطی شدت ویژه آمده نکته بحران ارائه رویایی نشده. کاملا این در موجب جالب وجود است خصوص، خسارت روز


مرجع خبر: تابناک - اجتماعی
پایه در آموزش کشور! , در مشکلات با آموزش , طرحی برای با در , کشور! در مشکلات کیشوت , طرحی با پایه مقابله , پایه مشکلات کشور! برای , وار آموزش در دن
- انتصاب مدیر حوزه خلیج فارس شورای ایرانیان
- اخطاریه هواشناسی درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی
- حمل ونقل پیشرفته در شهرداری تهران کلید می خورد
- تلاش برای کسب نام و شهرت در روزگار بنزینی با «آبسوز کردن خودرو‌های بنزینی»!
- پیوست‌های توافقنامه پاریس تهیه و به مجلس تقدیم شده است
- قرارداد چه زمانی فسخ می‌شود؟
- وارونگی هوا چیست و چرا بروز می‌کند؟
- راه های پیشگیری و کاهش دردهای مزمن
- معرفی تاکسی‌های غیرفعال در روزهای بارندگی به 1888
- سهمیه فرزندان هیات علمی در قانون وجود ندارد
Copyright © 2012 - 2019 | تمامی حقوق این وب سایت برای gireh.ir محفوظ است
طراحی و اجرا:gireh.ir